FAQ
1. Houd rekening met een marge van 10 cm. We kunnen onze planten niet op de centimeter nauwkeurig kweken. De lengte van product is gemeten inclusief de kweekpot.
2. Als je een beschadigde plant hebt ontvangen of als je denkt dat de plant te klein is, stuur ons dan foto's. Bij schade ontvangen we graag foto's van de hele plant, bij problemen met de maat ontvangen we graag foto's met een meetlint van top tot teen.
3. De foto van de product pagina is een voorbeeld. Planten kunnen afwijken in vorm, volheid en takken. Wij bieden dus geen korting/retour aan omdat de plant niet exact hetzelfde is als de foto.
4. Er wordt 1 keer per order een claim aangemaakt, de claims die daarna volgen worden niet in behandeling genomen.
U dient uw claim in bij: rafco2627@gmail.com, u vult het claimformulier
volledig in en voorziet uw claim van foto’s.
5. Wat kunt u bij ons claimen:
-wanneer wij de verkeerde plantensoort sturen dan afgesproken, tenzij wij het alternatief hebben aangeboden, of er overleg is over vrije keuze van soorten, bijvoorbeeld bij een mix.
-wanneer wij een ander aantal sturen dan op uw order staat corrigeren wij dit door een nazending.
-wanneer wij een plant versturen die meer dan 10% langer of korter is. Of een plant versturen die meer dan 2 potmaten/ 2 cm afwijkt.
-een plant die nog niet is verstuurd, of nog geen alternatief voor is verstuurd.
-een plant die is verstuurd, maar die aantoonbaar niet stevig genoeg is verpakt, de schade is dan meerdere bladeren die zijn geknakt/kapot, decoratie pot kapot, echt kapot.
6. Wat kun u niet bij ons claimen:
-een plant die potgrond heeft verloren onderweg,
-een plant die minder dan 10% in lengte afwijkt, kunt u niet bij ons claimen.
-een plant die minder dan 2cm in potmaat verschilt heeft dan aangegeven, kunt u niet bij ons claimen.
-een plant die kouschade heeft opgelopen tijdens het transport, kunt u niet bij ons claimen. U kunt bij ons HEATPACKS als add-on activeren, u weet welke temperaturen uw verzendgebied in welke tijd van het jaar heeft. Dit is voor ons onmogelijk om per klant bij te houden.
-een plant die retour wordt verzonden, om welke reden dan ook.
-een beschadiging aan de kweekpot.
- ziekten en plagen, meldt ze wel als u het vermoeden heeft. Wij kopen alles in bij gecertificeerde kwekers. Gecertificeerde kwekers werken ook met biologische bestrijders om mogelijk ongedierte tegen te gaan. De planten die bij ons vertrekken kunnen een biologische bestrijder bevatten, dit is juist een ‘goed’ beestje i.pv. een slecht beestje. Wij kunnen nooit voor 100% garanderen dat er dus geen beestje in de planten zit.
-een geknakt blad of beschadigd blad, uw planten reizen vele kilometers, er kan een blad beschadigen, onze planten kunnen dit hebben, snij dit blad kort weg en er komen weer nieuwe bladeren voor terug, een plant is een levend product.
-geel blad, een plant kan wat dagen onderweg zijn, in een donkere doos, zodra planten weer normaal daglicht zien trekken deze weer bij want de fotosynthese kan weer op gang komen, daar is daglicht voor nodig.
-als uw pakket is afgeleverd volgens DPD, dan is deze ook voor ons afgeleverd, daarna voeren wij geen zoekacties meer uit.
-niet opgehaalde planten reclameren wij niet.
7.Waarom ben je zo streng?
U zult denken als u bovenstaande leest, wat streng. Echter, wij willen de kosten voor fulfilment hanteerbaar houden. Als wij hier geen rechte lijn trekken dan claimen sommige klanten veel meer dan andere klanten, echter, zowel u als wij zijn erbij gebaat als dit in verhouding blijft en betaalbaar. Op deze manier kunnen wij de kosten constant houden en hoeven er geen kostenverhogingen toegepast te worden. Wij werken bij elke
klant toe naar een 95% goed score op het uitvoeren van fulfilment.
Mochten er nog vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande, dan zien wij uw mail
graag in onze mailbox: rafco2627@gmail.com